Skrittur






Förut när jag kom till stallet så hade Becka redan mockat alla boxar utom Mikaros så slapp det, söt hon! :) Sen tog vi oss en skrittur på 40 minuter i blåsten. Jag på Thebora och Becka på Mikaros. Härligt att bara skritta så egentligen. Inte begära så mycket av hästarna mer än att dom går framåt. Thebora som i vanliga fall är lugn som en filbunke fick för sig att ha nerverna utanpå idag. Men kan förstå henne lite. 4 år med vårkänslor och har inte vart ute på länge. Hon är i vanliga fall trafiksäker men idag kastade hon sig iväg när det kom en bil. Som tur va så stängde han av bilen så hon kunde gå förbi. Sen finns det ju idioter som stannar och frågar vad man vill när man ger dom tecken att sakta ner haha..
Sen när vi kom tillbaka och Becka släppte ut Mikaros i hagen så stog jag och borstade Thebora och hade lite kvalitetstid med den lilla damen. Hon behöver verkligen det! Hon är oerhört öronskygg men efter att ha borstat och gosat 1 timme så kunde jag ta på öronen utan problem. Hon börjar fälla nu också.. herre säger jag haha. Blir ett till inlägg om det med ett litet tips ;) ! stay tuned!

/Linnéa

Kommentarer

Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback